No-one has had greater influence on acting as we know it than Stanislavski. His 'system' or interpretations of it - has become the central force determining almost every performance we see on stage or screen. His teaching is principally set out in three... Lees verder >>
No-one has had greater influence on acting as we know it than Stanislavski. His 'system' or interpretations of it - has become the central force determining almost every performance we see on stage or screen. His teaching is principally set out in three famous books: An Actor Prepares, Building a Character and Creating a Role. It is still the only comprehensive theory of acting we possess. In the first book, An Actor Prepares, Stanislavski dealt with the inner imaginative processes. In the second Building a Character, he concentrated on the body, the voice and other physical means of expression. In Creating a Role, the third book, he describes the elaborate preparation that precedes actual performance.Creating a Role "describes the elaborate marination that precedes the acutal performance. The analyses of Othello and The Inspector General, which make up Parts Two and Three, show a mind cutting through text like an inspired psneumatic-drill Altogether Creating a Role is a brilliant little treatise and a careful reading is worth several lessons in almost any English acting academy" (Charles Marowitz, The Observer)
Keith Johnstone begon zijn carriere als leraar. In 1956 werd hem gevraagd een toneelstuk te schrijven voor het Royal Court Theatre en een paar jaar later was hij er zelf artistiek directeur, dramaturg en regisseur. Hij ontwikkelde improvisatietechnieken... Lees verder >>
Keith Johnstone begon zijn carriere als leraar. In 1956 werd hem gevraagd een toneelstuk te schrijven voor het Royal Court Theatre en een paar jaar later was hij er zelf artistiek directeur, dramaturg en regisseur. Hij ontwikkelde improvisatietechnieken en -oefeningen om spontaniteit en verhaaltechnieken te vergroten. De meest productieve en stimulerende oefeningen heeft hij verzameld in dit boek, dat voor het eerst verscheen in 1979. Keith Johnstone doceert tegenwoordig toneelschrijven en improvisatietechnieken in Calgary, Canada. In een nawoord beschrijft de dramadocent Henk Hofman zijn ervaringen tijdens het werken met Johnstone en gaat hij in op de nieuwste ontwikkeling: theatersport, waarbij improvisatietechnieken en wedstrijdsport met elkaar verenigd worden.
Maria P. van Bakelen vergelijkt de structuur van de Nederlandse opleidingen tot docent drama met die van opleidingen in omringende buitenlanden en trekt hieruit conclusies. Dit nummer is totstandgekomen in samenwerking met de organisatoren van het... Lees verder >>
Maria P. van Bakelen vergelijkt de structuur van de Nederlandse opleidingen tot docent drama met die van opleidingen in omringende buitenlanden en trekt hieruit conclusies. Dit nummer is totstandgekomen in samenwerking met de organisatoren van het congres 'Vakmanschap of Meesterschap' (september 1996): Het Theaterfestival en IDEA (International Drama /Theatre & Education Association)
TONEELSPELEN? KOM MAAR OP!Is het eerste deel van de handleiding "Toneelspelen in de praktijk" Dit eerste deel is een leerzame en leuke acteercursus, dat zowel gebruikt kan worden in groepsverband met een eventuele spelleider, maar ook... Lees verder >>
TONEELSPELEN? KOM MAAR OP!Is het eerste deel van de handleiding "Toneelspelen in de praktijk" Dit eerste deel is een leerzame en leuke acteercursus, dat zowel gebruikt kan worden in groepsverband met een eventuele spelleider, maar ook individueel bestudeerd kan worden. Er staan voldoende oefeningen in om de theorie direct in de praktijk te brengen. "Toneelspelen? Kom maar op!" is kortom een acteercursus die beginnende en gevorderde toneelspelers op een serieuze manier spelenderwijs leert acteren!®ISSEREN? DAAR STA JE DAN VOOR!Is het tweede deel van de handleiding "Toneelspelen in de praktijk" Het leert toneelenthousiastelingen, die zich met het regisseren willen bezighouden, de 'kneepjes van het vak'. Ook regisseurs die al enige routine hebben, kunnen van deze cursus zeker nog het een en ander opsteken. Met 'Regisseren? Daar sta je dan voor' wordt het kortom voor elke regisseur een koud kunstje om een toneelvereniging professioneel 'voor het voetlicht' te laten komen!Beide boeken zijn vakkundig geschreven door toneel-veteraan Piet DamstraPrijs 19,95 per deel. Beide delen voor 37,95
De kunst van het spelen is een praktisch boek. In helder opgebouwde hoofdstukken krijgen studenten inzicht in de ontwikkeling van kinderen en in hun eigen beleving en vaardigheden van dramatisch spel. In ieder hoofdstuk zijn tal van praktische suggesties... Lees verder >>
De kunst van het spelen is een praktisch boek. In helder opgebouwde hoofdstukken krijgen studenten inzicht in de ontwikkeling van kinderen en in hun eigen beleving en vaardigheden van dramatisch spel. In ieder hoofdstuk zijn tal van praktische suggesties en ideeen voor lessen opgenomen, voor op stagescholen en in de latere beroepspraktijk.
De door Lidwine Janssens ontwikkelde aanpak voor drama in het het basisonderwijs sluit naadloos aan bij vernieuwingen binnen het PABA. Zij onderscheidt vijf deelgebieden: dramatische verbeelding , instrument, samenspel, vormgeving en inzicht. Binnen deze structuur wordt niet alleen praktijktheorie over dramatische ontwikkeling behandeld, maar vallen ook veel gehanteerde werkvormen als poppenspel, pantomime, improviseren en theaterbezoek op hun plaats.
Eerder verscheen van dezelfde auteur - het rijk der verbeelding-, over dramatische vorming in het basisonderwijs.
De kunst van het spelen is speciaal ontwikkeld voor gebruik binnen lerararenopleidingen primair onderwijs. het boek is geschikt voor zelfstudie en flexibel inpasbaar in modulen.
Mogelijkheden van dramatisch spel als werkvorm in het basisonderwijs. In dit boek willen de auteurs in een drietal afdelingen mogelijkheden geven van dramatisch spel. Ze gaan er daarbij vanuit dat dramatisch spel in het onderwijs of vormingswerk... Lees verder >>
Mogelijkheden van dramatisch spel als werkvorm in het basisonderwijs. In dit boek willen de auteurs in een drietal afdelingen mogelijkheden geven van dramatisch spel. Ze gaan er daarbij vanuit dat dramatisch spel in het onderwijs of vormingswerk gèèn geïsoleerde bezigheden zijn, maar zien dramatisch spel als werkvorm om thema`s, verhalen, ervaringen, enz. te exploreren. Anders gezegd: De leerstof kunnen we "te lijf" gaan met dramatisch spel.
Tekenen en schilderen in de stijl van de grote kunstenaars.Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en ideeen om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te knutselen in de stijl... Lees verder >>
Tekenen en schilderen in de stijl van de grote kunstenaars.Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en ideeen om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van de kunstenaar en zijn stijl, en een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van diens stijl.
Recensie(s)
NBD|Biblion recensie Aan de hand van werk van honderd kunstenaars (onder andere Van Eyck, Da Vinci, Rembrandt, Monet, Van Gogh, Gauguin, Picasso en Christo) wordt een lessenreeks tekenen/schilderen opgezet voor kinderen van zes tot en met zestien jaar. Thema's die aan bod komen, zijn: Lang, lang geleden; Spontaan en ongedwongen; Dol en dwaas; Kunst die mag vandaag de dag; Kunst om mee te spelen. Bij iedere opdracht wordt door middel van picto's en beschrijving een indicatie gegeven van moeilijksheidsgraad, lesduur, techniek, benodigde materialen, werkwijze en tevens wordt er kort ingegaan op het leven van de kunstenaar wiens werk als uitgangspunt wordt genomen. Een heerlijk, overzichtelijk, illustratief rijk boek, dat al enige tijd geleden werd samengesteld door drie vrouwelijke auteurs/illustrators die op het gebied van opvoeding, onderwijs, kunstgeschiedenis en illustreren voor kinderen in de Verenigde Staten vele publicaties op hun naam hebben staan. Het boek wordt besloten met een verklarende woordenlijst en een overzicht van grote kunststijlen en -technieken. en bevat informatie over de samenstellers. Door de grote bruikbaarheid zeer aan te bevelen voor ieder die thuis, op school of elders met kinderen werkt
Activiteiten voor jonge kinderenIn dit ideale naslagwerk krijgen de jongste kinderen alle aandacht. Het staat vol met leuke liedjes, verhaaltjes, spelletjes en 'doe-dingen' die de fysieke, verstandelijke en creatieve ontwikkeling van de kleintjes in... Lees verder >>
Activiteiten voor basisschoolkinderen bevat allerlei activiteiten voor alle groepen binnen het basisonderwijs. Overzichtelijk ingedeeld naar leeftijdsgroep, soort en doel.
Praktisch opzoekboekWat zijn precies de regels van trefbal? Hoe laat je een groep... Lees verder >>
Activiteiten voor basisschoolkinderen bevat allerlei activiteiten voor alle groepen binnen het basisonderwijs. Overzichtelijk ingedeeld naar leeftijdsgroep, soort en doel.
Praktisch opzoekboekWat zijn precies de regels van trefbal? Hoe laat je een groep samen een modern kerstspel bedenken? Hoe leer ik de kinderen een buitenlands liedje? Activiteiten voor basisschoolkinderen biedt uitkomst bij dit soort vragen! Het handboek bevat activiteiten voor kinderen van 5 tot en met 12 jaar. Het is geschreven voor iedereen die met kinderen in de basisschoolleeftijd te maken heeft of krijgt: Pabostudenten, leerkrachten, professionals in de buitenschoolse opvang of in buurt- en clubhuizen. Activiteiten voor basisschoolkinderen staat boordevol praktische tips en ideeen voor onder andere knutselactiviteiten, (groeps)spelen, drama en beweging.
InhoudVOORWOORD 5OPZET VAN DIT BOEK 71 SPELONTWIKKELING 91 Inleiding 92 Manieren van spelen 103 Verdieping van het spelen 124 Spelvoorwaarden 125 De ontwikkeling van het bewegen 136 Muzisch creatieve ontwikkeling 152 METHODISCH HANDELEN BIJ ACTIVITEITEN METBASISSCHOOLKINDEREN 161 Doelgroepen 161.1 Je groep: uitgangspunt voor de activiteit 171.2 De multiculturele samenleving 182 Doelstellingen 192.1 Door de instelling gestelde doelen 192.2 Algemene doelen 202.3 Werkdoelen 213 Activiteiten kiezen en voorbereiden 233.1 Activiteiten kiezen 233.2 Werkwijze kiezen 243.3 Organisatie 253.4 Praktisch voorbereiden 303.5 Groepen indelen 304 Activiteiten uitvoeren 314.1 Activiteiten introduceren 314.2 Activiteiten begeleiden 314.3 Activiteiten afronden 335 Evalueren 336 Samenvatting 353 SPECIALE GELEGENHEDEN 371 Inleiding 372 Nederlandse feest- en gedenkdagen 383 Internationale feest- en gedenkdagen 394 ONDERBOUW (GROEP 1 EN 2) 441 De ontwikkeling van kinderen in de onderbouw 441.1 Wat kunnen kinderen van 4 tot 6? 441.2 Muziek 451.3 Dans 461.4 Spel 471.5 Beeldend 471.6 Drama 471.7 Audiovisueel 472 Thema’s 482.1 Spel 482.2 Middelen 503 Activiteiten voor de onderbouw 545 MIDDENBOUW (GROEP 3, 4 EN 5) 1001 De ontwikkeling van kinderen in de middenbouw 1001.1 Wat kunnen kinderen van 6 tot 9? 1001.2 Muziek 1021.3 Beweging 1031.4 Spel 1041.5 Beeldend 1041.6 Drama 1051.7 Audiovisueel 1062 Activiteiten voor de middenbouw 1076 BOVENBOUW (GROEP 6, 7 EN 8) 1761 De ontwikkeling van kinderen in de bovenbouw 1761.1 Wat kunnen kinderen van 9 tot 12? 1761.2 Muziek 1781.3 Beweging 1791.4 Spel 1801.5 Beeldend 1811.6 Drama 1811.7 Audiovisueel 1832 Activiteiten voor de bovenbouw 183ILLUSTRATIEVERANTWOORDING 263
Spel en ontwikkeling' is bestemd voor (aanstaande) leidsters en leerkrachten die ontwikkelingsgerichte spelactiviteiten voor jonge kinderen willen ontwerpen en begeleiden. De praktijkervaringen en de theorievorming uit de afgelopen jaren maken... Lees verder >>
Een goede leerkracht kan bewust improviseren. Ze ziet verschillende typen kinderen en kan hen allen tot hun recht laten komen. Ze kan de hele stille verleiden te brullen als een leeuw en de drukke in hun fantasie laten opgaan. Een grote of kleine groep,... Lees verder >>
Een goede leerkracht kan bewust improviseren. Ze ziet verschillende typen kinderen en kan hen allen tot hun recht laten komen. Ze kan de hele stille verleiden te brullen als een leeuw en de drukke in hun fantasie laten opgaan. Een grote of kleine groep, hittegolf of plensbui, veel of weinig tijd, op elke situatie kan ze letterlijk inspelen. Dit boek biedt een uitstekende basis.
Uniek conceptHet 'op maat' uit de titel betekent dat toekomstige leerkrachten leren hoe zij kunnen beoordelen of activiteiten geschikt zijn voor hun groep. Heel belangrijk in het kader van Weer Samen naar School. Hoe je spelen vertaalt naar het specifieke van kinderen staat centraal in het boek. Evalueren na het spelen is ook een competentie die zij verwerven. Daarnaast is er ruime aandacht voor een planmatige aanpak 'op maat' van de activiteiten.
Overzichtelijke opbouwHet boek bestaat uit clusters van activiteiten, zoals gezelschapsspelen, bewegingsspelen en grote projecten. Binnen deze clusters komen alle mogelijke spelvormen aan bod, van een liedjeszoektocht, songfestival en Sinterklaasfeest tot levend mens erger je niet, piratenspelen en behendigheidsspelen.
In dit boek, De Acteur Atleet van het Hart, speurt Herman Verbeeck naar de wortels en het karakter van de dramatische beweging. Het is de neerslag van veertig jaar praktisch en theoretisch bezig zijn met "beweging voor acteurs'.Het lichaam van de... Lees verder >>
Naast de lezenswaardige achtergronden en anekdotes ben ik daarom vooral ook blij, dat het grootste deel van dit boek bestaat uit gedetailleerde beschrijvingen van oefeningen, technieken en praktische tips over hoe je kortstondige of langdurige... Lees verder >>
Naast de lezenswaardige achtergronden en anekdotes ben ik daarom vooral ook blij, dat het grootste deel van dit boek bestaat uit gedetailleerde beschrijvingen van oefeningen, technieken en praktische tips over hoe je kortstondige of langdurige participatieve dramatrajecten kunt opzetten en uitvoeren. [...] De timing van deze boekuitgave is perfect. Zet het als een stop in de aarzelende kieren en ga er dan mee aan de slag! Want het bevat een methode die echt werkt (voor de verandering)." - Eugene van Erven in zijn voorwoord. Formaat, Werkplaats voor Participatief Drama stelt sinds 1999 maatschappelijk controversiele thema's aan de orde middels participatief drama. Daarbij viel het al een aantal keer in de prijzen: Het project "Kijkdoos" won de Samen Sociaalprijs 2002 van de provincie Zuid-Holland. Met de voorstelling "Wagenziek" werd Formaat medewinnaar van de Hein Roethofprijs 2003. Een nominatie voor de Kinderkroon 2005, de ereprijs van Stichting Kinderpostzegels Nederland, kreeg Formaat voor de voorstelling "Vieren" en rectenlijk won het project "De Mens in de Hoofdrol" de RIBW Alliantie Trofee 2006.
De nieuwe editie van het docentenboek ‘Doe gewoon alsof!’ is uitgebreid met 15 nieuwe dramalessen zodat het boek in totaal 45 uitgewerkte lessen bevat. De 15 nieuwe lessen zijn vooral voor tweede en derde klassen geschikt. Met het boek kan... Lees verder >>
De nieuwe editie van het docentenboek ‘Doe gewoon alsof!’ is uitgebreid met 15 nieuwe dramalessen zodat het boek in totaal 45 uitgewerkte lessen bevat. De 15 nieuwe lessen zijn vooral voor tweede en derde klassen geschikt. Met het boek kan nu de hele onderbouw van het voortgezet onderwijs (VMBO, HAVO en VWO) bediend worden.
Een volledige dramales beslaat meestal 2 lesuren. Met deze 45 uitgewerkte lessen kunnen in de praktijk dus 80 – 90 lesuren gevuld worden, oftewel 2 à 3 schooljaren.
Alle lessen zijn door de auteur in de praktijk ontwikkeld en uitgeprobeerd, zowel in het VMBO als het HAVO en VWO. Deze lessen voorzien dramadocenten van concreet en gedetailleerd lesmateriaal, compleet met toetsopdrachten en beoordelingsformulieren.
Veel lessen zijn eveneens buiten de school bruikbaar, bijvoorbeeld bij de training van amateurtoneelspelers en in toneelspelcursussen.Werkschrift voor de leerlingen
Tegelijk met de nieuwe uitgave van het docentenboek verschijnen 2 aparte werkschriften voor de leerlingen.
Werkschrift deel 1 is bedoeld voor het eerste jaar en bevat de lessen 1 t/m 21 uit het docentenboek. Het dient gebruikt en ingevuld te worden door de leerling en bevat:
- een opsomming van wat er in de les behandeld wordt;
- wat de leerling daarvan kan leren;
- ruimte voor persoonlijke meningen;
- beoordelingsformulieren
Werkschrift deel 2 is bedoeld voor het tweede en derde jaar en bevat de lessen 22 t/m 45 uit het docentenboek; het heeft dezelfde opzet als deel 1.
NB: De werkschriften zijn niet inbegrepen en kunt u apart bestellen
- Geschreven door ervaren trainers - Herkenbare casuïstiek en praktische werkvormen - Eerste Nederlandstalige boek over werken met drama in bedrijfstraining en coaching
Niets is zo leuk en boeiend als werken met dramatechnieken bij het begeleiden van... Lees verder >>
- Geschreven door ervaren trainers - Herkenbare casuïstiek en praktische werkvormen - Eerste Nederlandstalige boek over werken met drama in bedrijfstraining en coaching
Niets is zo leuk en boeiend als werken met dramatechnieken bij het begeleiden van volwassenen. Aangepaste vormen van psychodrama, voice dialogue en andere dramatische werkvormen lenen zich uitstekend voor werken met bedrijfstrainingen en bij individuele coaching.
Overzicht van dramatechniekenDrama in bedrijf geeft een overzicht van dramatechnieken die goed bruikbaar zijn voor trainers en coaches. Misschien ben je gewend om in je groepen te werken met rollenspellen. Dan ken je vast de reactie van deelnemers dat 'het in de praktijk toch anders is'. Of deelnemers zeggen dat ze niet kunnen acteren. Dit boek laat zien dat je met deze dramatechnieken voorgoed verlost bent van dit soort reacties.
Verschillende werkvormenEen groot deel van het boek bestaat uit de beschrijving van korte en langere werkvormen en hun toepassingsmogelijkheden. De werkvormen zijn verdeeld in drie groepen: werkvormen die passen bij individuele vragen in groepsverband, werkvormen voor teams en groepsthema's, en werkvormen die geschikt zijn bij individuele coaching. De cases zijn allemaal gebaseerd op situaties uit de praktijk. De casuïstiek is prettig leesbaar en ongetwijfeld heel herkenbaar voor trainers en coaches.
Inhoudsopgave Drama in bedrijf Deel 11 Appetizer: twee cases 2 Dramatechnieken in training en coaching: wat is dat?3 Een voorbeeld van een Psychodrama in een bedrijfstraining4 Een voorbeeld van Voice Dialogue in individuele coaching5 Wat maakt het werken met dramatechnieken effectief?6 De meerwaarde voor de organisatieDeel 21 Dramatechnieken voor individuele vragen in trainingsgroepen2 Dramatechnieken voor groepsthema's en teamtrainingen3 Dramatechnieken voor individuele vragen in coaching
In 1936 gaf Konstantin Stanislavski (1863 - 1938) toestemming voor de publicatie van 'An actor prepares', het eerste deel van een lesmethode voor acteurs. Het boek werd een succes en had zo'n grote invloed op de Amerikaanse acteurpraktijk, dat... Lees verder >>
In 1936 gaf Konstantin Stanislavski (1863 - 1938) toestemming voor de publicatie van 'An actor prepares', het eerste deel van een lesmethode voor acteurs. Het boek werd een succes en had zo'n grote invloed op de Amerikaanse acteurpraktijk, dat Stanislavski's methode binnen enkele jaren tot 'The Method' verheven werd. 'Stanislavski geeft de toneelspeler alles om zijn integriteit te bewaren, zich bewust te zijn van zijn doen en laten, om voor alles waar te zijn. Hij rekende af met valse retoriek, tekst-brullerij en sentimentele diepvoelerij. Hij leerde, en leert nog, de toneelspeler denken over zijn personages en hun verhouding tegen over hun eigen menszijn op een hoog ethisch niveau en met de nooit aflatende bemerking, dat zijn boek geen bijbel is, geen heilig boek, maar een richting-aanwijzer.' - Ton Lutz - LET OP: de delen twee en drie van Stanislavski's boek in Nederlandse vertaling zijn niet meer nieuw leverbaar, want uitverkocht bij de uitgever. Wel Engelstalig verkrijgbaar: Building a character (2) en Creating a role (3)
A set of three DVDs professionally produced to a high broadcast quality presents an unprecedented level of access to the practice of the Chekhov technique. This collection provides six hours of filmed workshops by world-renowned Chekhov experts... Lees verder >>
A set of three DVDs professionally produced to a high broadcast quality presents an unprecedented level of access to the practice of the Chekhov technique. This collection provides six hours of filmed workshops by world-renowned Chekhov experts demonstrating his approach to actor-training, including: * exercises in body awareness * 'the four brothers' - Ease, Form, Beauty, and sense of the whole * qualities of movement - molding, floating, flying and radiating * psychological gestures * imagining a different physical body of a character. The DVD brings to life all the essential elements of the Michael Chekhov technique in a way which is clear, engaging, practical and dynamic. It is a unique and essential training tool for all teachers, students, actors and directors and a copy should be in every library in every institution. Produced by the Michael Chekhov Association, the classes feature many of the world’s leading practitioners and teachers of the Michael Chekhov Technique, including teachers Ragnar Freidank, Joanna Merlin, Lenard Petit, Ted Pugh and Fern Sloan with actors Dawn Arnold, Bethany Caputo, Jessica Cerullo, John Capalbo, Anne Gottleib, Hugh O'Gorman and Mel Shrawder. The classes are followed by a panel discussion with Jack Colvin, Joanna Merlin and Mala Powers
Vanuit zijn ervaringen als dramaturg, docent en theatermaker probeert Mart-Jan Zegers nieuwe denk-, spreek- en werkkaders te formuleren, die hopelijk tot een overkoepelend vertoog over theater en theatermaken kunnen leiden. Hij wil de kloof dichten... Lees verder >>
Vanuit zijn ervaringen als dramaturg, docent en theatermaker probeert Mart-Jan Zegers nieuwe denk-, spreek- en werkkaders te formuleren, die hopelijk tot een overkoepelend vertoog over theater en theatermaken kunnen leiden. Hij wil de kloof dichten tussen theorie en praktijk, tussen objectivisme een subjectivisme, tussen reflectie en ervaring. Hij koppelt zijn onderzoek aan de theatertheorieën van de in zijn ogen belangrijke denkers en makers Friedrich Hölderlin, Antonin Artaud en Bertolt Brecht. In dit boek wordt hun denken, worstelen en werken inzichtelijk gemaakt, om werkbare aanknopingspunten en concreet te hanteren werkstrategieën te formuleren voor een vernieuwende theatertheorie. Het begrip ‘geslotenheid van de representatie’ zal daarbinnen een centrale rol spelen Tevens zijn in dit boek twee fascinerende bronteksten opgenomen: Opmerkingen over Oedipus en Opmerkingen over Antigone van Friedrich Hölderlin (met een uitgebreide annotatie) en Het theater van de wreedheid of de geslotenheid van de representatie van Jacques Derrida. Beide teksten zijn nu voor het eerst vertaald in boekvorm beschikbaar.
Theatersport is improvisatietheater. Voor iedereen die hiermee bezig is, of bezig wil gaan, is er nu een overzichtelijk lesboek c.q. naslagwerkje. In Toi Toi Toi staan warming-ups, oefeningen en spelvormen. Er wordt ingegaan op een aantal belangrijke... Lees verder >>
Theatersport is improvisatietheater. Voor iedereen die hiermee bezig is, of bezig wil gaan, is er nu een overzichtelijk lesboek c.q. naslagwerkje. In Toi Toi Toi staan warming-ups, oefeningen en spelvormen. Er wordt ingegaan op een aantal belangrijke thema's bij theatersport, zoals accepteren, samenwerken en verhaalopbouw. Ook wordt de geschiedenis van de theatersport beschreven, en wordt uitgelegd hoe een theatersportvoorstelling - een 'wedstrijd' - in zijn werk gaat. Toi Toi Toi is een boek met lessen die geschikt zijn voor iedereen die met theatersport aan de slag wil, of meer structuur in de huidige dramalessen wil aanbrengen. De auteurs zijn twee van de oprichters van de theatersportvereniging "Kâttekwaod" uit Utrecht.
Koormuziekwinkel
Koormuziekwinkel .De website voor de koorzanger en liefhebber van koormuziek. Bladmuziek-Boeken-Cd's-Dvd's Nu ook Koorreizen