Beste vrienden Qi, Tommy en Ay hebben alle drie van hun ouders een andere religie meegekregen. In het laatste jaar op hun middelbare school gaan ze daarover met elkaar in gesprek. Hoe is het om te geloven en hoe bepaal je waar je staat? En wat als je... Lees verder >>
Beste vrienden Qi, Tommy en Ay hebben alle drie van hun ouders een andere religie meegekregen. In het laatste jaar op hun middelbare school gaan ze daarover met elkaar in gesprek. Hoe is het om te geloven en hoe bepaal je waar je staat? En wat als je verliefd wordt op iemand met een ander geloof?
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In 2008 won ze de H.G. Van der Viesprijs voor De lange nasleep van een korte mededeling en in 2016 won ze de Taalunie Toneelschrijfprijs met Ik speel geen Medea. Naast het schrijven van toneel maakt ze voorstellingen i.s.m Nicole Beutler
Als El een einde aan haar leven maakt blijven haar beste vrienden Ayla en Joep verslagen achter. Ze willen haar nog duizenden vragen stellen en proberen haar beweegredenen te achterhalen.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de... Lees verder >>
Als El een einde aan haar leven maakt blijven haar beste vrienden Ayla en Joep verslagen achter. Ze willen haar nog duizenden vragen stellen en proberen haar beweegredenen te achterhalen.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In 2008 won ze de H.G. Van der Viesprijs voor De lange nasleep van een korte mededeling en in 2016 won ze de Taalunie Toneelschrijfprijs met Ik speel geen Medea. Naast het schrijven van toneel maakt ze voorstellingen i.s.m Nicole Beutler
Vier doorgewinterde acteurs en mimespelers - vertegenwoordigen vele decennia aan ervaring in de Nederlandse theaters. Na een lange relatie met het publiek maken zij de balans op. Jarenlang keken we naar hen, nu kijken zij terug.
Vier doorgewinterde acteurs en mimespelers - vertegenwoordigen vele decennia aan ervaring in de Nederlandse theaters. Na een lange relatie met het publiek maken zij de balans op. Jarenlang keken we naar hen, nu kijken zij terug.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In 2008 won ze de H.G. Van der Viesprijs voor De lange nasleep van een korte mededeling en in 2016 won ze de Taalunie Toneelschrijfprijs met Ik speel geen Medea. Naast het schrijven van toneel maakt ze voorstellingen i.s.m Nicole Beutler
Een moeder en een dochter vechten om de rouw over Bob.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In... Lees verder >>
Een moeder en een dochter vechten om de rouw over Bob.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In 2008 won ze de H.G. Van der Viesprijs voor De lange nasleep van een korte mededeling en in 2016 won ze de Taalunie Toneelschrijfprijs met Ik speel geen Medea. Naast het schrijven van toneel maakt ze voorstellingen i.s.m Nicole Beutler
Merel is een jongensachtig meisje. Josha is een meisjesachtige jongen. Bij de wc’s van de plaatselijke club waar vanavond een schoolfeest in volle gang is, bespreken twee jonge mensen de invloed van hun sekse op het leven en welk hokje daarbij... Lees verder >>
Merel is een jongensachtig meisje. Josha is een meisjesachtige jongen. Bij de wc’s van de plaatselijke club waar vanavond een schoolfeest in volle gang is, bespreken twee jonge mensen de invloed van hun sekse op het leven en welk hokje daarbij past. 12+
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 won ze de allerlaatste H.G Van der Viesprijs voor het stuk 'De lange nasleep van een korte mededeling'. De tekst 'Met mijn vader in bed (wegens omstandigheden)' is vertaald in het Duits nadat het werd geselecteerd voor het Neue Stücke Festival in Wiesbaden. Ook werkt ze regelmatig nauw samen met choreografe Nicole Beutler.
In Ik speel geen Medea, zien we drie actrices anderhalf uur voor aanvang van de voorstelling. Het stuk speelt zich af op het achtertoneel, in de kleedkamer. Daar waar er nog niet geacteerd hoeft te worden slaat de vertwijfeling toe. De angst en de diepe... Lees verder >>
In Ik speel geen Medea, zien we drie actrices anderhalf uur voor aanvang van de voorstelling. Het stuk speelt zich af op het achtertoneel, in de kleedkamer. Daar waar er nog niet geacteerd hoeft te worden slaat de vertwijfeling toe. De angst en de diepe haat-liefde-verhouding ten aanzien van het vak wordt zichtbaar.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 won ze de allerlaatste H.G Van der Viesprijs voor het stuk 'De lange nasleep van een korte mededeling'. De tekst 'Met mijn vader in bed (wegens omstandigheden)' is vertaald in het Duits nadat het werd geselecteerd voor het Neue Stücke Festival in Wiesbaden. Ook werkt ze regelmatig nauw samen met choreografe Nicole Beutler.
Liefdesverklaring is een antiserum èn ode aan de 'Publikumsbeschimpfung' uit 1966 van Peter Handke. Hij ontregelde de toen heersende conventies van het theater en gaf het publik een reeks verwijten en beledigingen te verwerken. Aan de hand... Lees verder >>
Liefdesverklaring is een antiserum èn ode aan de 'Publikumsbeschimpfung' uit 1966 van Peter Handke. Hij ontregelde de toen heersende conventies van het theater en gaf het publik een reeks verwijten en beledigingen te verwerken. Aan de hand van deze nieuw geschreven tekst, waarin delen van Handke's tekst geciteerd of omgekeerd worden, verklaren zes jongeren gezamenlijk en individueel hun liefde aan het publiek en brengen een lofzang aan het theater.
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 won ze de allerlaatste H.G Van der Viesprijs voor het stuk 'De lange nasleep van een korte mededeling'. De tekst 'Met mijn vader in bed (wegens omstandigheden)' is vertaald in het Duits nadat het werd geselecteerd voor het Neue Stücke Festival in Wiesbaden. Ook werkt ze regelmatig nauw samen met choreografe Nicole Beutler.
Nicole Beutler (München, 1969) is choreograaf en theatermaker.
Hun liefde is clandestien. Zij is vrij, hij is getrouwd en heeft een kind. Ze houden van elkaar maar hun situatie is onmogelijk. Tegen de achtergrond van een grote stad geven de twee zich over. Aan herinneringen. Aan elkaar. 'Vijf... Lees verder >>
Hun liefde is clandestien. Zij is vrij, hij is getrouwd en heeft een kind. Ze houden van elkaar maar hun situatie is onmogelijk. Tegen de achtergrond van een grote stad geven de twee zich over. Aan herinneringen. Aan elkaar. 'Vijf seconden…' is de titel van de voorstelling. De titel van de uitgave is 'Vijf sec. erin eruit'
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 ontving ze voor de tekst van 'De lange nasleep van een korte mededeling' de allerlaatste Van der Viesprijs.
Een haperend telefoongesprek tussen dochter en vader na de dood van zijn vrouw, haar moeder. Over de oude spullen, het weer, een nieuwe vrouw en hoe ver je mag gaan in het zoeken van troost bij de ander...
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde... Lees verder >>
Een haperend telefoongesprek tussen dochter en vader na de dood van zijn vrouw, haar moeder. Over de oude spullen, het weer, een nieuwe vrouw en hoe ver je mag gaan in het zoeken van troost bij de ander...
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 ontving ze voor de tekst van 'De lange nasleep van een korte mededeling' de allerlaatste Van der Viesprijs.
Magne van den Berg schreef deze tekst voor vier personages en een handjevol personeel, vanuit de wens het genre komedie te onderzoeken. Startpunt was een workshop filmtaal versus toneeltaal. Van den Berg begon aan deze komedie als een filmscène waarin... Lees verder >>
Magne van den Berg schreef deze tekst voor vier personages en een handjevol personeel, vanuit de wens het genre komedie te onderzoeken. Startpunt was een workshop filmtaal versus toneeltaal. Van den Berg begon aan deze komedie als een filmscène waarin vier personages, met een duidelijke relatie tot elkaar, namelijk twee stellen waarvan er twee ex-echtgenoten zijn, wachten aan de bar van een restaurant op een tafel die niet vrijkomt…
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen. In 2008 ontving ze voor de tekst van 'De lange nasleep van een korte mededeling' de allerlaatste Van der Viesprijs.
Perikelen binnen een kleine gemeenschap na een korte mededeling: Kan de keuze van een persoon de vanzelfsprekendheden van anderen aantasten? En welke emoties wekt dat op? Binnen een kleine gemeenschap van drie mannen en een vrouw zetten zich dingen in... Lees verder >>
Perikelen binnen een kleine gemeenschap na een korte mededeling: Kan de keuze van een persoon de vanzelfsprekendheden van anderen aantasten? En welke emoties wekt dat op? Binnen een kleine gemeenschap van drie mannen en een vrouw zetten zich dingen in gang, die misschien waren uitgebleven als een van hen zijn korte mededeling niet had uitgesproken.
opvoergegevens: Toneelschuur Haarlem / Joeri Vos
Magne van den Berg (1967, Enschede) studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam en maakt sindsdien haar eigen voorstellingen. Haar eerste teksten regisseerde ze zelf, latere teksten zijn geregisseerd door anderen.
Synopsis
Ruimschoots de zomer voorbij terwijl de herfstavond kil optrekt zitten twee vrouwen, Jos en Rie, nog steeds op de camping. Met de rug naar de voortent en het gezicht naar het pad beschouwen zij 'de wereld om hen heen'. Minitieus en... Lees verder >>
Synopsis
Ruimschoots de zomer voorbij terwijl de herfstavond kil optrekt zitten twee vrouwen, Jos en Rie, nog steeds op de camping. Met de rug naar de voortent en het gezicht naar het pad beschouwen zij 'de wereld om hen heen'. Minitieus en gedetailleerd gaan ze daarbij in op ‘de dingen’. Ook de pijnlijke dingen… de olielamp walmt en de rode wijn is koud.
Het begint bij de komst van een vrouw in het nieuwe huis van een man. Ze stappen de situatie in met ieder een andere lezing van hun gezamenlijke geschiedenis. Hun samenzijn lijkt een doodeenvoudige zaak, maar achter de simpele woorden schuilen tranen.... Lees verder >>
Het begint bij de komst van een vrouw in het nieuwe huis van een man. Ze stappen de situatie in met ieder een andere lezing van hun gezamenlijke geschiedenis. Hun samenzijn lijkt een doodeenvoudige zaak, maar achter de simpele woorden schuilen tranen. Deze voorstelling toont micro-precies en fijnzinnig het parcours van verhalen en emoties dat ze afleggen tijdens het drinken van thee uit mooie kopjes.
Toneelschrijver Magne van den Berg presenteert haar nieuwe tekst: Halverwege Omgedraaid. Een verhaal over sterke familiebanden en het belang van volwassen worden. In hoeverre moet en kan je afstand nemen van familierelaties? Van den Berg, die voor haar... Lees verder >>
Toneelschrijver Magne van den Berg presenteert haar nieuwe tekst: Halverwege Omgedraaid. Een verhaal over sterke familiebanden en het belang van volwassen worden. In hoeverre moet en kan je afstand nemen van familierelaties? Van den Berg, die voor haar vorige stuk de Van der Vies Prijs voor toneelschrijvers ontving, is niet bang voor beladen thema’s. In Halverwege omgedraaid onderzoekt ze de grenzen van afhankelijkheid en seksualiteit. Haar tekst is tevens een experiment in vorm. Van den Berg laat haar personages namelijk niet alleen tegen elkaar, maar ook over zichzelf spreken. Het resultaat is een onalledaags stuk dat zich beweegt tussen intimiteit en afstandelijkheid.
Koormuziekwinkel
Koormuziekwinkel .De website voor de koorzanger en liefhebber van koormuziek. Bladmuziek-Boeken-Cd's-Dvd's Nu ook Koorreizen